vrijdag 22 april 2011

TOEVALTREINEN


toevaltreinroute>Haarlem>DenHaag>Dordrecht>Breda>Haarlem

Toevaltreinen is een nieuw werkwoord en staat voor het reizen per trein zonder vooropgezet plan of bepaalde bestemming. Het werkwoord plus bijbehorende uitvoering is bedacht door mijn zus Ziggy.
Nadat zij het plan, in een spontane impuls, tot uitvoering bracht is het een halfjaarlijkse traditie geworden. En sinds ze een smartphone heeft en heftig facebookt volg ik haar en de aanhangende kinderschaar met veel plezier. Vandaag is de lente-editie van het avontuur. Er is onder andere een chagerijnige Italiaanse/Haagse IJscoman voorbijgekomen, hopjes, iets in Dordrecht en het laatste bericht kwam uit Breda. Het plan vond ik al helemaal leuk en het dan ook nog gewoon doen is super.

Hieronder een stukje dat door Ziggy werd geschreven n.a.v. de eerste toelvaltreinendag.

In de kerstvakantie kocht ik een dagkaart NS voor mezelf en twee railrunnerkaartjes voor de zonen en liet hen een bestemming uitkiezen van het blauwe bord in de hal. We kwamen uit in Den Bosch waar onze missie bestond uit het vinden van de perfecte Bossche Bol. Daarna gingen wij naar Nijmegen, Arnhem, Oosterbeek waar we, gierend van de voorpret, vanachter een boom tevoorschijn sprongen om mijn daar wonende moeder te verrassen, Utrecht, waar we middels een sms de kerstboom in de stationshal zeven keer van kleur lieten veranderen en via Amsterdam kwamen we laat in de avond, moe maar voldaan, terug in Haarlem. Het ‘toevaltreinen’ kreeg wegens doorslaand succes de status van traditie en we namen ons voor het twee keer per jaar te doen.

Geen opmerkingen: